De Lakes - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van De Banzies - WaarBenJij.nu De Lakes - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van De Banzies - WaarBenJij.nu

De Lakes

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg De Banzies

10 Augustus 2015 | Canada, Lake Louise

Dag 4:

We wisten al dat er 's nachts treinen langs zouden komen, en inderdaad, maar voor mijn gevoel bleven ze de hele nacht langs razen, meestal flink toeterend om eventueel wild van de rails te verjagen. Ongelofelijk dat de kinderen dit niet gehoord hebben. We zijn op tijd het bed uit en rijden al om 8:45 uur richting Moraine Lake. Paul en ik vinden dit een mooier meer dan Lake Louise (dat weten we nog van 16 jaar geleden) en besluiten hier eerst naar toe te rijden, om de grote menigte voor te blijven. Eenmaal aangekomen blijken er meer mensen op dit idee te zijn gekomen, er is nog 1 plekje beschikbaar voor een camper. Paul krijgt hier een nieuwe uitdaging: file parkeren met een camper van bijna 8 meter, met een beetje hulp en geduld lukt hem dit natuurlijk uitstekend!
Na een korte wandeling worden we beloond met een fantastisch uitzicht. Moraine Lake wordt namelijk omringt door vele hoge bergtoppen en de kleur van het meer is echt fantastisch! Het meer heeft een blauw/turqouise kleur, afhankelijk van de tijd van het jaar. De kleur is afhankelijk van de hoeveelheid steen-stof. Deze stof is afkomstig van de gletsjer en komt aan de achterkant het meer in waar het in het water oplost.

We rijden door naar Lake Louise waar het zo mega druk is dat we eigenlijk geen zin meer hebben om te parkeren en naar het meer te lopen. We besluiten dat Paul rondjes blijft rijden op de parkeerplaats en dat Ellen met de kinderen naar het meer loopt om even rond te kijken en foto's te maken. (We voelen ons net 3 Japannertjes, hihi)
Vlug weg uit deze drukte, eerst even tanken in het dorp want de komende paar honderd kilometer zullen we waarschijnlijk geen tankstation tegen gaan komen. Ook willen we niet zonder brandstof langs de weg komen te staan want dan voel je je niet alleen rot, maar kun je ook nog eens boete van 300 dollar verwachten voor onverantwoordelijk gedrag!!! Wat een land, geweldig!

Voor vanavond hebben we geen camping gereserveerd, omdat we graag naar Waterfowl Lake Campground gaan, die helaas niet gereserveerd kan worden. Daarom willen we ons zo snel mogelijk registreren bij de camping. "Helaas" komen we nog langs prachtige uitzichtpunten waar echt even gestopt moet worden, zoals Bow Lake en Peyto Lake.

Om 14:30 uur zijn we op de camping, rijden een rondje, op zoek naar een mooi plekje en vullen vervolgens een self-registration formulier in. Het geld stoppen we in een envelop en gaat een zuil in. Na gesetteld te zijn maken we een wandeling naar de rivier die twee meren met elkaar verbindt: het Upper Lake en het Lower Lake. In de rivier en bij het Lower Lake wordt er nog even naar goud gezocht, helaas zonder resultaat. Kim en Ellen maken een heerlijke/geimproviseerde spaghetti saus en hier smullen we met z'n allen van. Na het eten wandelen we naar het Upper Lake, waar we een poosje genieten van een adembenemend uitzicht over de bergen, die vervolgens prachtig weerspiegelen in het meer. We babbelen wat met een Canadees die hier al 30 jaar komt en lopen daarna terug naar de campingplaats. Hier komt de man met de hamer Ellen tegemoet, dus die ligt er op tijd in. Paul en de kinderen blijven nog een uurtje buiten bij het vuur en roosteren marshmallows voordat ze het bed in kruipen.

• 13 Augustus 2015 - 22:55

Erwin En Jolanda:

Leuke foto's en enkele ook herkenbaar :). Fijn om te lezen dat jullie zo genieten, ach dat goud komt wel met het vriendenweekend.