De Inside Passage cruise naar Vancouver Island - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van De Banzies - WaarBenJij.nu De Inside Passage cruise naar Vancouver Island - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van De Banzies - WaarBenJij.nu

De Inside Passage cruise naar Vancouver Island

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg De Banzies

19 Augustus 2015 | Canada, Port Hardy

Dag 13:

Zoals gezegd, de wekker loopt al om 4:45 uur af. We wassen ons een beetje terwijl de kinderen nog slapen, koppelen de camper van alle voorzieningen af, en rijden naar de boot. Al snel zijn we aan de beurt en worden we gemeten; 28 feet, dus ongeveer 8,4 m.
We kunnen aansluiten in Lane 7, waar we de kinderen uit bed rammelen en nog snel even genieten van een ontbijtje. Al rond 6:30 uur mogen we aan boord rijden en lopen we de boot op. We melden ons bij een loket en ontvangen de sleutel voor ons twee persoons-buitenhut. Best goed; 2 eenpersoons bedden, een tv (wat moeten we daar mee?) een bureautje, kasten en een badkamer met wc, wasbak en zelfs een douche. Om half acht vertrekken we en Paul en Kim gaan al direct een dutje doen om de uren slaap in te halen, terwijl Andy en Ellen op een lekkere stoel neerploffen, wat lezen, een spelletje doen en ook nog genieten van het uitzicht. Langzaam verdwijnen de zware wolken en komt er wat zon doorheen, om er uiteindelijk een stralende dag van te maken. Tegen 11 uur horen we via de omroep installatie dat er een walvis gezien is. We springen op uit onze stoelen, pakken snel de spullen in en gaan naar buiten, waar we ook de slaapkoppen oproepen via de walkie-talkies. We zien verschillende walvissen even boven het oppervlak verschijnen, om vervolgens water omhoog te zien spuiten, waarna ze verdwijnen in het water en ons nog even hun staart laten zien. Mooi!
Terwijl we samen in het restaurant wat zitten te eten, zien we door het raam weer verschillende keren in de verte een walvis. Later in de middag besluiten Andy en Ellen ook gebruik te maken van de bedjes en houden een middagdutje.
Tijdens hun middagslaap meert de boot aan op een van de eilanden, waar een 10-tal mensen van boord gaan. Het blijken First Nations te zijn, dat zijn nog de oorspronkelijke bewoners van Canada, Indianen dus. We hadden ze al eerder gezien op de boot en vonden hen behoorlijk luidruchtig. Ze leven dus ver afgelegen van de bewoonde wereld op 8 uur varen van het vaste land vandaan. Terwijl de boot hier een uurtje stil ligt, is er 1 walvis die een show opvoert en zo vaak zijn staart laat zien, dat Paul en Kim op een gegeven moment maar stoppen met filmen en foto's maken.
De verdere bootreis verloopt rustig, we zitten nog lang op het zonnedek, eten binnen een burger en hangen nog even op de kamer rond om het eten te laten zakken en zien daarna de zon in de zee verdwijnen...... Pas om 23:15 uur meren we aan op Vancouver Island, in Port Hardy om precies te zijn. We rijden direct naar de camping die al gereserveerd is door Great Lakes Travel. Veel zullen we niet van de camping zien, want morgen gaan we om 9:00 uur whale watchen in Telegraph Cove, waar we ook al weer een uur eerder moeten aanmelden (8:00 uur dus), terwijl dit ook nog eens uur rijden is. De wekker zal dus rond 6:30 uur mogen gaan rammelen!
Het lijkt wel gewoon school/werk..... Ahum, toch iets anders.

Teller wildlife:
Veelvraat: 2
Walvissen: +/- 15

• 22 Augustus 2015 - 23:09

Erwin En Jolanda:

jaja DSM, Rockwool, Schöndeln/Broekhin aan de foto's te zien absoluut ja, right yeah.....:)

• 23 Augustus 2015 - 22:35

Arno:

15 walvissen!? Da's nie niks; en jullie gaan morgen whale-watchen?
    Kan alleen maar tegen vallen. hahaha.
    Super.
    Arno