Naar Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van De Banzies - WaarBenJij.nu Naar Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van De Banzies - WaarBenJij.nu

Naar Prince Rupert

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg De Banzies

18 Augustus 2015 | Canada, Prince Rupert

Dag 12:

Vandaag loopt de wekker af om 6:00 uur, om uit te kijken naar een beer die de afgelopen tijd vaak rond deze tijd gezien is op het strandje van de camping. Met een wazige, slaperige blik kijken we uit ons slaapkamerraam, zien niks, en zetten vervolgens opnieuw de wekker. Dit keer op 8:00 uur. Het valt niet mee om op te staan, maar we hebben een lange dag voor de boeg: 395 km! We zijn goed en wel op pad als we in de berm een zwarte beer zien zitten. Paul zet de camper aan de kant, maar de beer is al weg. Omdat we het vermoeden hebben dat hij over wil steken blijven we rustig wachten, dan zien we hem(denken we) in de boom zitten. Nadat er enkele auto's voorbij zijn geraasd, zien we de beer 20 meter verderop weer uit de struiken komen, maar op dat moment halen de campers achter ons ons net in, dus gaat de beer weer terug. Als uiteindelijk iedereen weg is, behalve wij, komt hij weer tevoorschijn, stapt de weg op, kijkt goed om zich heen en loopt vervolgens de weg over. En wat zien we? Achter hem stappen nog twee kleintjes uit de struiken en rennen achter mams aan de weg op! Prachtig, toch wel slimme beesten! Onze dag kan niet meer stuk.
We rijden door naar Prince Rupert, en stoppen nog een aantal keer. Eerst ivm wegwerkzaamheden (net als op de heenweg), daarna om te bellen vanuit Kitwanga waar we na enkele dagen pas weer bereik hebben en ons arrangement op Vancouver Island nog moesten bevestigen. Nog een korte picknick stop, een goldpan stop, shop en MacDonalds stop en we proberen nog te pinnen en te tanken. Dit laatste blijkt moeilijker dan gedacht, dus we rijden de laatste 132 km's met een tank die nog maar voor een kwart vol is. Als dat maar goed gaat.........
Gelukkig we halen het tot in Prince Rupert, waar het helemaal dichttrekt en waar het direct begint te regenen zodra we de camper hebben neergezet op een ontzettend ongezellige camping. Maar ja, wel direct aan de ferry, en dat is fijn omdat we ons hier morgenochtend al voor 5:30 uur moeten melden. De camping heeft verder nog 1 voordeel: ze hebben een laundry, dus we kunnen weer wat was wassen, en drogen. Nou ja, drogen? De was die niet in de droger kan moeten we dus ophangen in de camper omdat het buiten stortregent, dat ziet er gezellig uit...... Vlug naar bed nu, want morgen loopt de wekker wel HEEL vroeg af.

We verbazen ons er regelmatig over om we geen enkele Bighorn scheep of Elk gezien hebben, en dat terwijl we die laatste (de Elk) 16 jaar geleden zoveel gezien hebben, vaak in kuddes van wel 10 tot 20 beesten.

Oh ja, Paul ziet ook nog een hert of Elk over de camping lopen!

Teller wildlife:
Moose: 0
Zwarte beren: 5
Grizzly beren: 4
Bold Eagle: 6
Veelvraat: 2

Trouwens bedankt voor jullie leuke reacties, altijd leuk om te lezen, ook al is het nu al dagen geleden dat wij de mail op hebben kunnen halen, reisverslagen hebben kunnen uploaden, en wifi gehad hebben.

• 23 Augustus 2015 - 22:29

Arno:

Ja, in de natuur zit geen vaste structuur.
    Zo hebben jullie tot 2x toe veel meer beren als wij gezien.
    Maar de natuur blijft overal even prachting.
    Geniet verder.
    Arno